2017/02/28

Collect


    Designer Bookbinders stand at the "Collect"


In last months post I explained a little about the Craft Fair ‘Collect’.
Collect is a contemporary craft / art fair held for 6 days at the beginning of February.
For the first time Designer Bookbinders (The rest is abbreviate to DB) applied and was able to join the event.
Last weekend, at a DB meeting we were told by the DB Collect committee that there were some sales and new contacts were made. The books were nicely displayed with visitors able to handle the books under the guidance of the DB invigilators.
DB members were very positive about ‘Collect’ and will consider joining again.
‘Collect’ is held at the Saatchi Gallery with both the private view and the open days well attended.

先月のブログでクラフトフェアの「コレクト」について少しふれましたが、コレクトは現代工芸/芸術のフェアです。2月の始めに6日の日程で開催されました。デザイナー・ブックバインダーズ(以下DBに省略)として初めての応募でしたが、このイベントに参加をすることができました。先週行われたDBの会議では、DBコレクト運営委員からいくつかの作品が売れたこと、新たな交流が成立したとの報告がありました。会場で本は良い感じに展示されており、来客者はDBの会場当番の案内のもとで実際に本を手にとって見ることができました。DBのメンバーは「コレクト」にとても前向きで、再び「コレクト」への参加することが検討されています。「コレクト」はサーチ・ギャラリーで開催され 内見会、開催日とも多くの人が訪れていました。




The “Collect” private view invitation card



The entrance of the Saatchi Gallery
 

Designer Bookbinders stand


 Designer Bookbinders stand

 
The “Collect” signboard