2017/09/22

Shakespeare in the Garden


     “Shakespeare in the Garden” at Red Lion in Barnes


During the first weekend of September there was a performance of one of Shakespeare's plays in a local pub garden. The public house (Pub) in England has always changed over time. These days, people are not going to pubs as much as they used to. During this century many pubs have closed with even popular pubs struggling to survive in this difficult climate. The Red Lion is a popular family orientated (and dogs friendly) pub in Barnes, however the owners of the Red Lion try to plan more events throughout the year to keep the pub in the eye of the public. “Shakespeare in the Garden” is one of the pub events and is now in its 4th year. It has organised by a big brewery and this year play was “The Comedy of Errors”.
The play has performed by 6 professional actors plus Tom, a member of the audience, who took part in the play on the spur of the moment. (The play ran for three nights, each night this part had performed by different local Barnes person).
I am not keen on live performances, however I found this play fairly interesting, the actors were so energetic and fun. There are 15 characters in this play. The 6 actors were busy changing their costumes and voices for the different characters. They performed magnificently and 84 years old Tom’s support was so sweet. In fact, I assume that Tom is a former actor or something related, because his voice carried so well and his acting was so good.
The atmosphere was good. The audience seemed very comfortable in the pub garden. They were able to drink and eat as usual. The Red Lion also prepared a special menu (curry and cuscus) for the play. All of the pub staff were wearing the promotional T-shirts and they supplied well printed catalogue (it is not the B&W photocopy). It is only small local event but it have done very professionally and we all satisfied.
After this event, I felt that the summer is completely over.

9月の最初の週にシェークスピアのお芝居が近所のパブの中庭で上演されました。
イギリスのパブリックハウス(パブ)は時代と共に常に変化してきています。このごろは、ひとむかし前のようにパブにいく人はそれほど多くありません。今世紀に入ってから多くのパブが閉店し、人気のあるパブでもこの厳しい時代での生き残りをかけて苦労しています。レッド・ライオンはバーンズの評判の良い家庭的(そして犬に親切な)パブですが、ここ数年レッド・ライオンのオーナーは年間を通していろいろな催しを企画してパブの存在維持に努めています。「中庭でのシェークスピア」はそれらの催しの一つで、今年で4回目になります。これは大手醸造所の主催で今年は「間違いの喜劇」が上演されました。
お芝居は6名のプロの役者さん達と飛び入り出演の観客トムによって演じられました(お芝居は3日上演されたのですが、この役は各日ごとにバーンズ在住の観客の一人によって演じられました)。
私はそれほどお芝居に興味はないのですが、これは結構楽しめました。役者さん達はとてもエネルギッシュで可笑しかったです。このお芝居には15の役があり、それをたったの6人の役者さん達が衣装と声を忙しく変えて異なる役を演じます。それは素晴らしい演技でしたし、飛び入りの84歳のトムの助けは微笑ましいものでした。実際、このトムはかつて役者さんだったか何かそういう関係の仕事をされていた方だと憶測しています。というのは彼の発声方や演技は素人とは思えないほど堂々としていたのです。
(会場の)雰囲気はとても良く、観客はパブの中庭で居心地が良さそうでした。中庭での飲食は自由でしたし、レッド・ライオンはこのお芝居の為に特別なメニュー(カレーとクスクス)も用意していました。スタッフは全員宣伝用のTシャツを着てサービスにあたり、立派に印刷された(白黒のコピーなどではない)カタログも提供されました。本当に地元の小さな催ものですが 全てなかなかの出来栄えで皆満足していました。
この催の後、夏はすっかり終わってしまったとしみじみ思いました。



Perform “The Comedy of Errors” 


The promotional T-shirts 


6 actors and actresses  
 

  The catalogue